Trening siłowy w domu – poznaj zasady bezpieczeństwa

Trening siłowy w domu to niby nic trudnego. Jednak aby przyniósł odpowiednie efekty, trzeba trzymać się kilku prostych zasad. Dzięki nim zadbamy o komfort ćwiczeń i o swoje bezpieczeństwo.

Poniższe zasady są bardzo ważne. Nawet najlepsze stojaki pod sztangę nie zastąpią nam asekuratora, który nie tylko zadba o nasze bezpieczeństwo, ale również zmotywuje nas do działania.

Podstawowe zasady bezpieczeństwa:

1. Odwiedź lekarza

Trening siłowy to nie żarty. Podczas ćwiczeń siłowych obciążamy swój organizm. A jak wiadomo, każdy z nas jest inny i ze względu na stan zdrowia, nie wszyscy mogą wykonywać dane ćwiczenia. Niektórzy z nas cierpią na różne choroby, które uniemożliwiają wykonanie danych ćwiczeń. Dlatego zanim zaczniemy ostro trenować odwiedźmy swojego lekarza. On powie nam, czy nasze plany nie zagrażają naszemu zdrowiu.

2. Idź na profesjonalną siłownię

To Ci pomoże. Na każdej siłowni jest trener, który chętnie z nami porozmawia, sprawdzi nasze możliwości i dobierze nam odpowiedni program ćwiczeń. Trener zna się na tym co robi, dlatego warto go posłuchać. Dzięki odpowiednim wskazówkom szybko osiągniemy swój cel.

trener

3. Dobry sprzęt

Jeśli planujemy przeprowadzać większość treningu w domu, to warto zainwestować w sprzęt o wysokiej jakości. Zanim go zakupimy, sprawdźmy czy spełnia podstawowe normy bezpieczeństwa i jaką ma wytrzymałość. W przypadku stojaków pod sztangę, czy ławki treningowej, szczególnie ważna jest maksymalna waga obciążenia.

4. Nie ćwicz sam

Ćwiczenia siłowe najlepiej wykonywać z drugą osobą. Obecność drugiej osoby jest niezbędna podczas ćwiczeń ze sztangą, wtedy asekuracja jest konieczna. Ćwiczenia ze sztangą nie należą do najbezpieczniejszych, więc podkreślamy jeszcze raz, że druga osoba jest niezbędna.

Wspólny trening to nie tylko większe bezpieczeństwo, ale również wspólne motywowanie się do ćwiczeń. Gdy stwierdzisz, że ćwiczenia nie mają sensu, przyjaciel zawsze wesprze Cię dobrym słowem i nie pozwoli, żebyś się poddał.

stojaki pod sztangę

5. Rozgrzewka to podstawa

Również w sporcie siłowym. Dzięki temu unikniesz kontuzji i przygotujesz swoje ciało do ćwiczeń.

6. Zachowaj umiar

Jeśli chcemy, aby ćwiczenia przyniosły nam założony efekt, nie możemy dopuścić do przetrenowania organizmu. We wszystkim trzeba umieć zachować umiar. W przypadku ćwiczeń siłowych jest to bardzo ważne. Przez przetrenowanie możemy nabawić się różnych kontuzji.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *