Sposoby na opuchnięte nogi

sposób na opuchnięte nogi

Większość osób w Polsce, jak i na całym świecie zapewne boryka się z uczuciem ciężkich, zmęczonych nóg. Jest tak, gdyż po całym dniu nasze nogi są obolałe, opuchnięte i ciężkie. Jak zatem przywrócić im dobrą formę? W odpowiedzi na to pytanie w tym artykule przedstawię kilka sposobów na opuchnięte nogi. Oto one:

KĄPIEL STÓP Z DODATKIEM MIĘTY
Na sam początek naszykujmy sobie dwie miski. Następnie do jednej z nich wlejmy zimną wodę, a do drugiej ciepłą. Do tak przygotowanych misek wrzućmy listki mięty. Naprzemiennie moczmy 3 minuty nasze stopy w zimnej wodzie, a później 1 minutę w ciepłej wodzie. Tą czynność należy powtarzać do momentu, aż woda nam nie ostygnie.

SÓL EPSOM
Wlejcie do miski ciepłą wodę, a następnie dodajcie 60 gram soli Epsom. W tak przygotowanym roztworze moczymy nasze stopy przez 15 minut, a po upływie tego czasu bardzo dokładnie je osuszamy. Powinniśmy również wiedzieć, że taka gorzka sól łagodzi ból i pomaga usunąć nadmiar wody z organizmu.

OCET JABŁKOWY
Ocet ten jest bowiem bogatym źródłem potasu, dzięki czemu zwalcza opuchliznę. Musimy tylko i wyłącznie wymieszać w misce 200 ml wody z taką samą ilością octu jabłkowego. Następnie zmoczcie ręcznik i owińcie nim nogi. Po 30 minutach powinniśmy poczuć ulgę.

OLEJEK RUMIANKOWY
Kąpiel stóp z dodatkiem rumianku, który jest w postaci olejku bądź świeżych kwiatów, działa przeciwzapalnie, znacznie zmniejsza obrzęk, a dodatkowo jeszcze relaksuje.

ćwiczenia na opuchnięte nogi
Źródło: pixabay.com

ĆWICZENIA:

Ćwiczenie 1
Stańmy stabilnie na podłodze, stopy powinny być złączone ze sobą, a nogi i plecy wyprostowane. Następnie unieśmy do góry ręce i razem z nimi pociągnijmy całe ciało, stojąc na palcach. Ręce mocno wyciągnijmy w stronę sufitu. Postarajmy się tak pozostać przez 5 – 7 sekund, a następnie wróćmy do pozycji wyjściowej. To ćwiczenie powtórzmy 10 razy.

Ćwiczenie 2
Wykonując, to ćwiczenie, połóżmy się na prawym boku na podłodze. Najlepiej byłoby na macie do ćwiczeń albo chociaż na dywanie, w przeciwnym razie możemy odczuć dyskomfort. Prawą rękę włóżmy pod głowę, podpierając tym samym kręgosłup w linii prostej. Nogi zegnijmy w kolanach. Następnie spróbujmy unieść lewą stopę bez żadnego unoszenia pozostałej części nogi, kilka centymetrów nad podłogę. Tak postarajmy się wytrzymać przez 5 sekund, a później wróćmy do poprzedniej pozycji. To ćwiczenie powtórzmy 15 razy.

Ćwiczenie 3
Połóżmy się na podłodze na plecach. Następnie unieśmy nogi do góry w taki sposób, aby tworzyły z podłogą kąt 90 stopni. Pamiętajmy przy tym, że pośladki powinny być cały czas ułożone na podłodze, w żadnym wypadku nie należy odrywać ich ani bioder przez cały czas w trakcie wykonywania ćwiczenia. Palce stóp zadrzyjmy do góry, rozchylmy pięty i stwórzmy z palców stóp kształt świecy. W takiej pozycji wytrwajmy przez 10 sekund, a następnie rozluźnijmy stopy i wróćmy do poprzedniej pozycji. Powtórzmy ćwiczenie 5 – 7 razy.

Ćwiczenie 4
Na sam początek na podłodze rozłóżmy koc lub matę do ćwiczeń. Połóżmy się na plecach, mając nogi wyprostowane na podłodze, a ręce ułożone wzdłuż ciała. Unieśmy prawą nogę na tyle ile damy radę, nie musimy na siłę podciągać nogi bardzo wysoko. Następnie piętą zataczajmy małe kółka, 10 razy w prawo, 10 razy w lewo, a samo ćwiczenie wykonajmy 5 razy.

Ćwiczenie 5
Świetnym ćwiczeniem jest także chodzenie. Dlatego, jeśli długo stoimy, szczególnie w jednej pozycji lub też siedzi, wtedy to chodzenie przez 5 – 10 minut może rozruszać nasze ciało, jak również dotlenić odpowiednio kończyny dolne. Na sam koniec chodzenia można też wykonać podskoki. Otóż przez 60 sekund skaczmy w jednym miejscu, z rękami opuszczonymi wzdłuż ciała.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *