Dyskopatia – co można, a czego nie?

ćwiczenia odcinek lędźwiowy

Odpowiednio dobrane ćwiczenia na dyskopatie pomogą odciążyć kręgosłup oraz zmniejszyć ból. Ważne jednak by ćwiczenia na dyskopatię zaczynać wykonywać dopiero po ustąpieniu stanu ostrego, warto także najpierw skonsultować się ze specjalistą.

Ćwiczenia w domu – aby powrócić do sprawności fizycznej po przebytej dyskopatii, warto także wykonywać ćwiczenia w domu, jednak najpierw warto skonsultować się z lekarzem bądź innym specjalistą, ponieważ źle dobrane i za szybko rozpoczęte ćwiczenia mogą wyrządzić nam jeszcze większą krzywdę. Dopiero po analizie wyników badań obrazowych oraz przeprowadzeniu badania manualnego fizjoterapeuta jest w stanie dobrać nam odpowiednie ćwiczenia.

Jakie ćwiczenia mogą nam pomóc przy dyskopatii?

To jakie ćwiczenia będziemy wykonywać, uzależnione jest przede wszystkim od okresu dyskopatii. W stanach ostrych (do 5 dni) warto zrezygnować z ćwiczeń, w tym czasie najlepiej leżeć w tzw. „pozycji krzesełkowej” (nogi zginamy w stawach biodrowych oraz kolanowych pod kątem 90 stopni), ważne także, by zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu.

dyskopatia
źródło: pixabay.com

Ćwiczenia na siłowni, czy można?

Aktywność związana z podnoszeniem ciężarów może doprowadzić do dyskopatii, dlatego też tej aktywności powinniśmy unikać. Osoby zmagające się z takim problemem powinny także unikać ćwiczeń z ruchami skrętnymi tułowia oraz wymagającymi od osoby ćwiczącej znacznego pochylania. Zamiast tego powinniśmy postawić na ćwiczenia nakierowane na stabilizacje kręgosłupa – mniej obciążeń, a więcej powtórzeń bądź dłuższy czas trwania ćwiczenia.

Zalecane ćwiczenia przy tej dolegliwości powinny angażować symetrycznie obie strony ciała. Wszystkie formy od spacerów po nordic walking będą miały bardzo dobry wpływ na nasz kręgosłup. Warto także rozważyć ćwiczenia na bieżni, sprzęt ten pozwala wykonywać nam bezpieczny trening. Pływanie szczególnie stylem grzbietowym jest dobrym pomysłem, ma ona bowiem dobroczynny wpływ na nasz kręgosłup. Wiele osób decyduje się także na trening funkcjonalny – przeprowadza się go pod okiem fizjoterapeuty- łączy on aktywność fizyczną z prozdrowotnym wpływem na nasz organizm.

Borykając się z dyskopatią lędźwiową najlepiej skonsultować się z fizjoterapeutą bądź innymi specjalistą, który wybierze jak najlepszy sposób, który pomoże nam pozbyć się ten nieprzyjemnej dolegliwości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *