Ćwiczenia, które pomogą Ci przestać się garbić

Praca przy biurku, czy wada postawy, której nabawiliśmy się w dzieciństwie, powoduje, że zaczynamy się garbić. W takiej sytuacji powinniśmy zacząć wykonywać odpowiedni zestaw ćwiczeń, ponieważ dzięki temu pozbędziemy się nawyku garbienia.

Ćwiczenie 1 – stajemy w rozkroku, sylwetka powinna być wyprostowana, a brzuch wciągnięty, łopatki powinny być nieznacznie ściągnięte. Ramiona unosimy w bok, tak by całe ciało zostało lekko napięte. Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na ściąganie ku środkowi łopatek – taką pozycję należy utrzymać przez kilka sekund.

Ćwiczenie 2 – Wyprostowaną rękę jak najbardziej wyciągamy do tyłu. Drugą rękę ugiętą w stawie łokciowym układamy tak, aby dłoń kierowała się w stronę ręki wyprostowanej. Postaraj się, by obydwie ręce odchylać jak najdalej do tyłu.

ćwiczenia garb
źrodło: pixabay.com

Ćwiczenie 3 – Ramiona wyciągamy w bok i uginamy je w stawach łokciowych i przenosimy do tyłu. Dłonie kierujemy do przeciwległego łokcia, prowadząc do złączenia łopatek.

Ćwiczenie 4 – Wyprostowane ramiona wyrzucamy mocno do tyłu. Po przeniesieniu ramion w tył powinniśmy utrzymać wyprostowane plecy oraz dążyć do łączenia łopatek. Prostą sylwetkę utrzymujemy przez kilkanaście sekund.

Ćwiczenie 5 – wykonujemy siad prosty, uginamy nogi w stawach kolanowych, palce stóp kierujemy w górę. Tułów prostujemy i wciągamy brzuch oraz ramiona maksymalnie w górę. Zatrzymujemy się w tej pozycji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *