5 ćwiczeń przeciw wystąpieniu żylaków

Nie od dziś wiadomo, że z problemem żylaków nóg boryka się bardzo wiele kobiet. Otóż owa dolegliwość dotyczy niemalże 20 % całej populacji dorosłych kobiet. Jest to trzy razy częściej niż mężczyzn. Tak naprawdę żylaki nie są chorobą samą w sobie, lecz jedynie objawem przewlekłej niewydolności żył. Ta choroba wiąże się z bardzo poważnymi następstwami, dlatego też absolutnie nie należy traktować żylaków tylko i wyłącznie, jako problemu kosmetycznego. Powinno się je leczyć, a jeszcze lepiej próbować im zapobiegać zawczasu. W jaki sposób?

Otóż zarówno w zapobieganiu, jak i leczeniu bardzo duże znaczenie ma aktywność fizyczna. Dlatego mając to na uwadze to w tym artykule wymienię i krótko opiszę jedynie 5 ćwiczeń przeciw wystąpieniu żylaków. Oto one:
ĆWICZENIE 1
Połóżmy się na plecach i unieśmy nogi do góry. Następnie na przemian zginajmy je i prostujmy. To ćwiczenie wykonajmy około 8 – 12 powtórzeń w około 3 – 4 seriach.
ĆWICZENIE 2
W tym ćwiczeniu również połóżmy się na plecach i wykonajmy ruchy, tak jak w trakcie jazdy na rowerze. Ćwiczenie to także wykonajmy około 8 – 12 powtórzeń w około 3 – 4 seriach, pamiętając przy tym, by ćwiczenie było wykonywane powoli i starannie.
ĆWICZENIE 3 
Trzecie z kolei ćwiczenie polega na tym, aby maszerować w miejscu, w coraz szybszym tempie. W tym ćwiczeniu musimy unosić wysoko kolana i podczas unoszenia nogi ściągnąć stopę na siebie.
ĆWICZENIE 4 
Stańmy w wyprostowanej pozycji, z rękami opuszczonymi wzdłuż tułowia. Następnie powinniśmy stawać na przemiennie, raz na palcach, a raz na piętach. W obu pozycjach musimy wytrzymać około trzech sekund. To ćwiczenie wykonajmy w około 8 – 12 powtórzeń w 3 – 4 seriach.
Źródło: pixabay.com
ĆWICZENIE 5
Piąte i już ostatnie ćwiczenie, które tu wymienię jest zarazem ćwiczeniem na wyszczuplenie nóg. Ćwiczenie to polega na wykonywaniu tak zwanych pionowych nożyc. Aby je wykonać musimy położyć się na plecach, następnie unieść nogi nad podłogę na wysokości wynoszącej około 20 – 30 cm. Oczywiście nogi powinny być wyprostowane. Takie pionowe nożyce wykonujemy w ilościach około 8 – 12 powtórzeń, w 3 – 4 seriach. Tak naprawdę warto jest zacząć od 8 powtórzeń i 3 serii, a następnie w każdym kolejnym tygodniu zwiększać ilość wykonywanych ćwiczeń, np., o 1 powtórzenie i o 1 serię.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *